سن پترزبورگ

فروم بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ

  |   اخبار

حضور و مشارکت فعال مرکز توسعه تجارت ایران – روسیه در فروم بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ، این نشست اقتصادی بزرگترین رویداد بین المللی اقتصادی فدراسیون روسیه در سطح جهان است که با مشارکت بیش از 60 کشور دنیا در شرایط ویژه این دوره با توجه به تحریم های حاکم بر روسیه و رخدادهای بین المللی هر ساله در شهر سن پترزبورگ برگزار می گردد. در این محفل معظم اقصتادی دولت های حاضر با در اختیار داشتن پاویون اختصاصی و همچنین شرکت های بزرگ جهانی فعال در امر تجارت، اقتصاد، تولید و خدمات برای انجام مذاکرات بین المللی با فدراسیون روسیه و سایر دولت های حاضر در آن به مذاکره می پردازند. به رسم هر ساله، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه سخنران افتتاحیه این نشست بین المللی اقتصادی بود.

مرکز توسعه تجارت ایران – روسیه با امضاء توافق نامه همکاری با دولت سن پترزبورگ در محل پاویون اختصاصی  آن، توسعه روابط تجاری ایران و فعالان اقتصادی تجاری سن پترزبورگ را مورد تفاهم و توافق قرار داد. شهر سن پترزبورگ با پیشینه تاریخی و اصالت اقتصادی، یکی از مراکز مهم بزرگترین شرکت های روسیه در زمینه های نفت، گاز و انرژی می باشد. این شهر با موقعیت هم جواری مرزی با قاره اروپا از دیرباز به عنوان یکی از شرکای مهم تجارت روسیه و اروپا به ایفای نقش مبادرت داشته است.

مالکیت سهام شرکت های عمده نفت و گاز روسیه به شرکت های مادر مستقر در سن پترزبورگ تعلق دارد و همچنین بزرگترین هلدینگ روسیه فعال در بخش نیروگاهی و انرژی نیز دفتر مرکزی آن در این شهر قرار داشته که در سالهای گذشته با امضاء قرارداد همکاری با شرکت مپنا و وزارت نیرو ایران مسئولیت احداث نیروگاههای جدید سیریک، گتوند و رامین را در جمهوری اسلامی ایران بر عهده گرفته است.